Rabu, 3 Jun 2009

sahabat-sahabat seperjuangan semasa di matriks







Alhamdulillah setelah pulang dari kuliah,saya terus membuka lap top dan terus membuka emel,alangkah gembiranya saya,sahabat saya menghantar emel dan menghantar gambar2 mereka...Ya Allah rindunya diriku pada mereka..saya begitu seronok melihat wajah2 riang mereka,alangkah seronoknya jika dpt bersama mereka...kenangan bersama mereka tidak akan saya lupa sampai bila2...pada saat ini,saya amat merindui mereka,merekalah adik-beradik saya...kini apabila berada di mesir,saya amat merindui utk menghadiri usrah dan solat di masjid...setiap hari kami akan bersama2..walaupun dlm suasana peperiksaan,tetapi usrah dan pengisian tidak pernah terhenti....kini apabila berada di mesir,memandangkan waktu peperiksaan(fatrah imtihan)usrah dan segala pengajian di berhentikan seketika....Ya Allah...betapa hati ini ternanti -nanti bilalah ada pengisian...saat ini mengingatkan saya pada sahabat2 di matriks...angan-angan sering terlintas di benak fikiran,sekiranya diri ini dpt mengunjungi rumah Allah setiap hari.....buat sahabat2 muslimat dan muslimin di matriks dahulu..smg kasih sayang Allah sentiasa menyinari dan melimpahi ruang hidup kalian..buat kalian terimalah lagu inimalam siang berlalugerhana kesayuantiada berkesudahandetik masa berlalu tiada berhentioh syahdunyersejenak ku terkenang hakikat perjuanganpenuh onak dan cabaranbersama teman2 harungi kehidupanoh indahnyeberat rasanya didlam jiwautk melangkah meningglkan semuakasih dan cinta yg terbinaiakan selamanyer ooh..selamat berjuang sahabatkusemoga Allah berkatimukenangan indah bersamamutakkn ku biar ia berlaluberjuanglah hingga keakhirnyadan ingatlah semua ikrar kitahati ini sayu mengenangkansengsara didalam perjuanganjiwa ku merana dan merontamengharapkan kedamaian dan juga ketenangantetapi ku akur pada hakikatsuka dan duka dalam perjuanganperlu ketabahan dan kekuatanketeguhan hati berlandaskan iman.Buat sahabat-sahabat,ketahuilah diri ini amat menyayangi diri kalian,smg kita menjadi wanita solehah dan peneguh jihad mujahid islam...smg kita sentiasa teguh dalam perjuangan menegakkan islam..perjuangan memerlukan kesabaran dan pengorbanan..bersabarlah..ingatlah Allah bersama kita...LA TAHZAN WALA TAKHOF..INNALLAHA MAANA..Buat sahabat2 muslimat,doakan ana di sini..kenangan bersama antunna tak akan luput..teringat gurauan suraya,"nanti sya balik nanti,sambut baby sahabat muslimat kita"..insyaallah su,doakan sya kat sini,doakan sya jadi gynaecologist islam...insyaallah amin..smg kita sama2 kita doa smg kita menjadi pejuang dan pendukung agama islam,smg kita jadi golongan profesional yg islamik insyaallah...ingat belajar itu utama,tapi kerja islam bukan nombor 2..ianya seiring...kitalah pewaris kepada perjuangan generasi hari ini...MEMBANGUN BERSAMA ISLAM...Insyallah..daulah islam akan menyinari malaysia...insyaallah amin...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan