Rabu, 15 Julai 2009

wahai sahabat-sahabatku,betapa rindunya ku pada kalian..











Alhamdulillah,pada minggu yang lalu pada hari jumaat saya dapat mengikuti program nisa de champion(hari sukan bagi akhowat di zagazig) dan alhamdulillah dapat mengikuti seminar ibadah pesakit anjuran persatuan perubatan Mansurah.Saya berasa amat gembira sekali kerana dengan program sebegini kita dapat mengeratkan ukhwah sesama Islam.Bercakap mengenai ukhwah ini,hati saya ini amat merindui sahabat-sahabat saya sewaktu saya menuntut di Kolej Matrikulasi Perak.Ya Allah betapa rindunya saya yang teramat-amat sangat kepada mereka,merekalah sahabat-sahabat saya dunia dan akhirat....merekalah yang bersama-sama saya diwaktu saya dalam keadaan suka dan duka,bersama dalam perjuangan Islam....buat sahabat-sahabat sekalian,ana amat merindui kalian....tak terkata rindunya...ana rasa nak peluk dan cium kalian....teringat kenangan kita berusrah,solat bersama-sama di masjid,kita berehlah dan beriadah,tapi yang paling ana tidak dapat lupakan kenangan kita berjual-jualan sewaktu di karnival matrikulasi....kita seperti adik-beradik yang saling lengkap-melengkapi...saling tegur menegur....Ya Allah,betapa rindunya ana pada kalian....setiap kali ana mengingati dan kenangan pahit manis bersama kalian air mata ini pasti mengalir.....rindunyaaa...kak atul,kak banan,kak wahyu,kak dayah,aqilah,elya,suraya,mastura,rahmah,fateh,azizah,auni,zahra',dan sahabat2 seperjuangan yang lain,semoga kalian thabat dalam perjuangan,ingatlah Allah sentiasa bersama-sama kalian,doakan semoga kita bertemu kembali,semoga kalian menjadi serikandi-serikandi islam yang sanggup berjuang demi Islam,hati ini rindu untuk bersama kalian....bilalah rasanya untuk kita berusrah kembali...dan solat bersama-sama,dan berada bersama di dalam....semoga kita ditetapkan Allah dalam keimanan dan ketaqwaan..semoga kita memperoleh cita-cita tertinggi kita iaitu mati syahid...kak atul,syafiyah ingat lagi dan syafiyah tak pernah lupa yang akak selalu ingatkan bahawa kita kena sentiasa YAKIN DENGAN ALLAH...bilalah agaknya kita hendak bergurau senda dan saling bermanja-manja seperti dahulu.....manisnya kenangan itu...betapa ketetapan Allah itu sangatlah terbaik untuk kita....jika dahulu saya tidak mahu menyambung pelajaran saya ke kolej Matrikulasi kerana saya ingin menyambung sahaja pelajaran saya ke kias dalam usuluddin....tetapi atas nasihat ibu dan ayah saya,akhirnya saya melanjutkan pelajaran ke kolej matrikulasi...pada mulanya saya risau dan saya takut untuk berada di kolej matrikulasi....SUBHANALLAH...betapa rupa-rupanya Allah ingin menghadiahkan saya sahabat-sahabat yang amat saya kasihi dan rindui hingga ke hari ini...sahabat-sahabat yang dikasihi dan dirindui,KITA BERTEMU KERANA ALLAH,DAN BERPISAH JUA KERANA ALLAH.....BETAPA ALLAH LEBIH MENGETAHUI PERANCANGAN YANG LEBIH BAIK UNTUK KITA,KITA BERPISAH ADALAH KERANA ALLAH UNTUK MENYEBARKAN LAGI NUR ISLAM KESERATA BUMI ALLAH INI,KITA BERPISAH UNTUK MENGUMPULKAN ILMU YANG AKAN MENJADI MODAL KITA DALAM PERJUANGAN YANG SUCI INI,WAHAI SAHABAT-SAHABATKU....SEMOGA KITA DITETAPKAN DALAM JALAN JUANG INI...DAN TETAPKAN ALLAH UNTUK BERSAMA DENGAN HAMBA-HAMBANYA YANG SYAHID,JADILAH KITA SAYAP-SAYAP KIRI DALAM PERJUANGAN ISLAM...SEMOGA KITA DIPERTEMUKAN DENGAN INSAN YANG BERADA DALAM JALAN JUANG INI JUGA AGAR KITA SEMAKIN THABAT(TETAP)DALAM JALAN JUANG INI.....Doakan ana di sini,doakan ana berjaya menjadi seorang doktor pakar sakit puan (obstetric and gynaecology),semoga kalian juga berjaya dan cemerlang dalam bidang yang kalian ceburi...apa yang penting jadikan itu sebagai wadah untuk kita menegakkan Islam.Kita adalah umat Islam...kita dilahirkan untuk menghambakan diri kepada Allah dan mewaqafkan diri untuk Islam.....doakan ana disini......ana sayang sangat dengan antunna...tak terkata rasa rindu ni....doakan ana mumtaz ye!insyaallah..amin...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan